Marketing Online x Marketing Offline – Part 02


Differentials of Digital Marketing. – Part 02.


Marketing Online x Marketing Offline.


Achieve a broader audience, more efficiently (broadness).
The digital marketing is global.
There’s no need of complicated logistics.

Having feedback for improvement of services / products (customizing).
On the Internet, it’s possible to create communication (social medias, researches, e-mail).


There’s an assertive need in your investment, and not a waste of money (measurable).


Segmentation of clients is more efficient.
A/B tests it and the possibility of quick adjustments.
Detailed Metrics (mainly regarding investments return).


Traditional advertising has been losing efficiency and getting more expensive.
On the Internet, it’s possible to be found by your audience, instead of having to pay to find him/her  > inbound marketing.


Alcançar um público mais amplo, de maneira mais eficiente (alcance).
O marketing digital é global.
Não há uma necessidade complicada de logística.

Obter feedbacks para melhoria dos serviços / produto (customizável).
Na Internet é possível se criar um diálogo (redes sociais, pesquisas, e-mail).


Necessidade de ser assertivo no investimento, não desperdiçar dinheiro (mensurável).
Segmentações de clientes são mais eficientes.
Testes A/B e possibilidade de ajustes rápidos.
Métricas detalhadas (principalmente retorno sobre investimento).

Publicidade tradicional está perdendo eficiência e ficando mais cara.
Na Internet é possível ser encontrado pelo seu público, ao invés de ser necessário pagar
para ir até ele > marketing de conteúdo.



Exercício – Após escutar os áudios, grave-se e compare-se com o que foi escutado.






Now let’s play a memory game about the possessive adjectives and possessive pronouns.




Questões

Casos de Sucesso

  • Onde Estamos

    Rua Antônio Carlos Torres, 66 - Parque Marabá - São Paulo | CEP 00000-000


todos os direitos reservados ©

107854996