Implementing Digital Marketing – Part 02


Implementing Digital Marketing – Part 02.


Why is the company going to invest in digital marketing?
If the digital marketing does not have a clear goal inside the organization, then the effort (money) will be wasted. This must be clear, documented and well disseminated for the team.


Examples of strategic goals:
Generation of Leads for the sales team.
Reduce costs (sales, support, etc).
Generate authority on an issue.
Educate the market (it helps more complex sales processes).
Enhance the brand awareness (for those who sell offline it’s very useful).


Who is the audience we want to reach?
The digital marketing has a great benefit, which at the same time has a global reach, as well as the possibility of advanced segmentations, increasing efficiency.
Example: Facebook maps your preferences,  it was impossible before.
Target-Audience is the normal segmentation, which we are used to. It also works well, mainly for paid media.
However, as the digital marketing is varied, due to Inbound Marketing, we use a model called Persona


a) Porque a empresa vai investir em marketing digital?
Se o marketing digital não possuir um objetivo claro dentro da organização, esforço (e dinheiro) serão desperdiçados. Isso deve ser claro, documentado e bem divulgado para o time.


Exemplos de objetivos estratégicos:
Gerar Leads para o time de vendas
Reduzir custos (vendas, suporte, etc)
Gerar autoridade sobre um assunto
Educar o mercado (ajuda em vendas mais complexas, p. ex.)
Aumentar o
brand awareness (para quem vende offline é bem útil).


b) Quem é o público que queremos atingir?
O marketing digital possui o grande benefício de, ao mesmo tempo em que possui um alcance
global, possibilitar segmentações avançadas, que aumentam a eficiência.
Exemplo: Facebook mapeia seus gostos, isso era impossível antes.
Público-alvo é a segmentação normal, que já estamos acostumados. Ainda funciona bem,
principalmente para mídias pagas.
Mas como o marketing digital é variado, por causa do Inbound Marketing, usamos um modelo chamado de Persona.



Exercício – Após escutar os áudios, grave-se e compare-se com o que foi escutado.








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