Target-Audience x Persona


Target-Audience x Persona.


Target-Audience: it is generic, which complicates on the moment of inbound creation, for example. It’s useful for the dissemination of products, but not good for inbound marketing.


Persona: unreal character, but made from data (leads, clients). In order to have a “personality”, which allows the creation of broad contents, in size, essential for the sales selection.


Remarking: Even in B2B it is important  to have a persona, as those who make purchasing decisions is not the company, but someone inside the company.
Search for a defender inside the company (someone who is going to help in decision making). 


How are we going to reach this audience so that we can achieve the desired results?
We are going to make an overview  on strategic possibilities, so that we can understand the possible ways and where to invest in.


The channel decision as well as its format should only be done after both goals and audience are defined.


Channel = which way will be used so that we can reach the audience? Which platform, social media, etc?
Format = inside the channel, which will be the type of contents? Visual, audio, etc?


Público Alvo x Persona
Público-alvo: é genérico, o que complica na hora de criação de conteúdo, por exemplo. É útil para divulgação de produtos, mas ruim para marketing de
conteúdo.


Persona: personagem fictício, mas feito a partir de dados (leads, clientes). Por possuir uma “personalidade”, permite que se crie conteúdos amplos, em volume, essenciais para o funil de vendas.


Lembrando: Mesmo em B2B é importante ter personas, pois quem toma a decisão de compra não é a empresa, mas alguém dentro da empresa.
Buscar o defensor dentro da empresa (quem irá te ajudar com a tomada de decisão?)


c) Como iremos alcançar esse público para obter os resultados desejados?
Vamos fazer um “overview” das possibilidades estratégicas, para se entender os caminhos possíveis e onde investir.
A decisão do canal e formato só deve ser feita após o objetivo e o público definidos.


Canal = qual o caminho que será usado para chegar ao público? Qual plataforma, rede social,
etc?
Formato = dentro do canal, qual será o tipo de conteúdo? Visual, áudio, etc?


Exercício – Após escutar os áudios, grave-se e compare-se com o que foi escutado.








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