Implementing Digital Marketing – Part 04


Implementing Digital Marketing – Part 04.


Formats:
Text – Many people like reading. It’s well ranked in organic. It’s still one of the best formats.
Video – Easy to be consumed in several devices. – Eye-catching.
Image (visual) – It helps in quick communication. Good for visual products.  Rich Materials.
Generates leads – Authority.
Others (don’t hesitate trying).


Extra: the importance of mobile!
No marketing strategies are complete without a strategy for mobile devices.
Many people access from mobile (According to a research, the access of Internet from computers in 2013 was 88%, and in 2014 was reduced to 76%. On the other hand, the access from mobiles went from 53% in 2013 to 80% in 2014. – IBGE: April 2016).
It’s one of the most important ranking factors.
It’s possible to make a content that is adaptable to several formats.
Young Audience!


Formatos
Texto – Muita gente curte leitura. Rankea bem no orgânico. Ainda é um dos melhores formatos.
Vídeo – Fácil de ser consumido em vários dispositivos. – Chama a atenção.
Imagem (visuais) –
Ajuda em comunicação rápida. – Bom para produtos visuais. Materiais ricos – Geram leads. – Autoridade.
Outros (não deixe de experimentar!).


Extra: a importância do mobile!
Nenhuma estratégia de marketing está completa sem uma estratégia para dispositivos móveis.
Muita gente acessa do mobile (Segundo a pesquisa o acesso à internet pelo computador em
2013 era de 88% e em 2014 diminuiu para 76%. Já o acesso pelo celular passou de 53% em 2013 para 80% em 2014. – IBGE: Abril 2016).
É um dos principais fatores de
rankeamento.
É possível fazer um conteúdo que se adapte para vários formatos.
Público Jovem!



Exercício – Após escutar os áudios, grave-se e compare-se com o que foi escutado.










Questões

Casos de Sucesso

  • Onde Estamos

    Rua Antônio Carlos Torres, 66 - Parque Marabá - São Paulo | CEP 00000-000


todos os direitos reservados ©

107854996