Inbound Marketing – Part 01


Inbound Marketing – Part 01


It’s the marketing based on attracting people as well as generating sales opportunities from there.
Well focused on metrics as conversions and costs measures.
Origin: people have choices.
Websites about everything.

TV > Netflix.


Radio > Spotify.
YouTube ( and the huge volume of contents generated every day).
The traditional media has lost power with this.
Example of inbound marketing:
RedBull (RedBull Media House / Red Bulletin 2 million assigners).Inbound Marketing is the strategy of creating, well structured as well as aligned with the goals of the digital marketing, contents that will attract and convert the audience into leads, aiming the generation of new businesses.
Data: $22bi in advertisements were blocked in 2015 by Ad Blockers.
ContentTrends: 70 % of companies assure they use Inbound Marketing, 4x more than visits,
5x more than leads.


É o marketing que se baseia em atrair as pessoas e gerar oportunidades de venda a partir daí.
Muito focado em métricas como conversões e medição de
custos.
Origem: as pessoas possuem
escolhas.
Sites sobre
tudo.
TV >
Netflix


Rádio > Spotify
Youtube (e o volume imenso de conteúdo gerado todo dia).
A mídia tradicional perde força com
isso.
Exemplo de marketin
g de conteúdo:
Red Bull (Red Bull Media House / Red Bulletin 2 milhões de
assinantes)
Inbound Marketing é a estratégia de se criar, de maneira estruturada e alinhada com os objetivos do marketing digital, conteúdos que irão atrair e converter o público em leads, com o objetivo de gerar negócios.
Dado: US$22bi em anúncios foram bloqueados em 2015 por Ad Blockers.
ContentTrends: 70% das empresas afirmaram utilizar Marketing de Conteúdo. 4x mais visitas,
5x mais leads.



Exercício – Após escutar os áudios, grave-se e compare-se com o que foi escutado.








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