Inbound Marketing – Part 05


Inbound Marketing – Part 05.


Reinforcing:

Inbound Marketing is the strategy that comes up in order to attract audience, generating its own audience, so that it can compensate the efficiency reduction of traditional marketing.


The advantages: it creates its own audience, everything can be measured and it can generate “brand protectors”.

The funnel of inbound marketing is a way to map out which role each piece of inbound throughout the whole client’s journey, aiming to make them become a real client.

Marketing Automation: this is a way to relate, both in scale and automatically, with several clients.


Recapitulando:

Inbound Marketing é a estratégia que surge para atrair o público, gerando uma audiência

própria, para compensar a diminuição da eficiência do marketing tradicional.


As vantagens: cria uma audiência própria, tudo é medido e gera “defensores” de marca.

O funil de marketing de conteúdo é uma maneira de se mapear qual o papel de cada peça de conteúdo em toda a jornada do cliente, de maneira a levá-lo a se tornar cliente.

Automação de marketing: maneira de se relacionar, em escala e de maneira automática, com vários leads.



Exercício – Após escutar os áudios, grave-se e compare-se com o que foi escutado.









Questões

Casos de Sucesso

  • Onde Estamos

    Rua Antônio Carlos Torres, 66 - Parque Marabá - São Paulo | CEP 00000-000


todos os direitos reservados ©

107854996