Aligning marketing and sales – Part 04


SalesMarketing


Aligning marketing and sales – Part 04


Good actions and day by day of SalesMarketing.

It’s mind shift!

Everyone is on the same page.

The same definitions, terms and basic processes.


What’s a lead? Which is the persona? What’s the final goal of the acquisition process?

The process should be the same and known by all the professionals involved.

Constant communication between teams.

It generates learning, improvement of SLA ( and reduces the mobs in the company’s end of the year party).

Frequent meetings. Any kind of communication channel. Doubts should be exposed and solved all the time.

Metrics, metrics and more metrics.

Marketing team needs to know the numbers of sales team and sales team needs to know the numbers of marketing. 

Marketing professionals need to know how to deal with numbers.


Boas práticas e Dia a Dia de Vendarketing

É uma mudança de mentalidade!

Todo mundo falando a mesma língua.

Mesmas definições, termos e processos básicos.


O que é lead? Qual a persona? Qual o objetivo final do processo de aquisição?

O processo deve ser o mesmo e conhecido por todos os profissiona
is
envolvidos.

Comunicação constante entre os times.

Gera aprendizado, melhora o SLA (e diminui as panelas na festa de fim de ano da empresa).

Reuniões frequentes, algum canal de comunicação. Dúvidas devem ser expostas e resolvidas o tempo todo.

Métricas, métricas e mais métricas.

Marketing precisa saber os números de vendas e vendas precisa saber os números de marketing.

Profissionais de marketing precisam aprender a lidar com números.



Exercício – Após escutar os áudios, grave-se e compare-se com o que foi escutado.










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