7. The Market – Inbound marketing


7. The Market – Inbound marketing:


a) Inbound Marketing is the strategy that  arises to attract the audience, by generating its own audience, so that we can compensate the reduction of efficiency of the traditional marketing.

b) The advantages: it creates its own audience, everything is measured and generates brand “defenders”.


c) The sales funnel is a way to map out which the role of each inbound piece throughout the whole journey of the client is, so that we can turn them into clients.

SalesMarketing:

a) In the Inbound process it is possible to follow the whole acquisition process.

b) This process has to be unique, sales + marketing: salesmarketing.

– More efficiency.

Fewer mistakes.

c) SLA: the agreement between teams.

d) Good actions: gather the teams as well as having clear and unified metrics and communication.


Inbound marketing:

a) Inbound Marketing é a estratégia que surge para atrair o público, gerando uma audiência própria, para compensar a diminuição da eficiência do marketing tradicional.


b) As vantagens: cria uma audiência própria, tudo é medido e gera “defensores” de

c) O funil de vendas é uma maneira de se mapear qual o papel de cada peça de conteúdo em toda a jornada do cliente, de maneira a levá-lo a se tornar cliente.

Vendarketing:

a) No processo de Inbound é possível acompanhar todo o processo de aquisição.

b) Esse processo tem que ser único, vendas + marketing:

– Mais eficiência.

– Menos erros.

c) SLA: o acordo entre os

d) Boas práticas: unir os times, ter métricas claras e unificadas, comunicação.



Exercício – Após escutar os áudios, grave-se e compare-se com o que foi escutado.







Questões

Casos de Sucesso

  • Onde Estamos

    Rua Antônio Carlos Torres, 66 - Parque Marabá - São Paulo | CEP 00000-000


todos os direitos reservados ©

107854996