Inbound Marketing – Part 02
Inbound Marketing – Part 02.
The benefits of Inbound:
Everything is metrified.
It’s possible to generate predictability in both sales and marketing: your audience and reputation don’t disappear overnight, they grow constantly and predictably.
It generates engagement and a positive perception of brand.
It’s possible to reach the massive audience, on the right moment: “Client Journey” has relation with the sales funnel. The inbound marketing funnel:
It’s the mapping of the decision making journey. What is the funnel like?
Top of the Funnel:
High volume, broader contents, easy to access.
It doesn’t show the brand or solution, but is focused on the problems and needs of its audience.
It solves doubts!
Middle of the Funnel:
It now shows solutions, although the company or brand is not mentioned.
It focus more on generating leads and have materials that are more difficult to be accessed.
Bottom of the Funnel:
It now shows the company and its solutions.
It prepares the lead to be approached by the sales team.
Cases, description of products etc. Reminding: every piece of content should try to make one step follow the other.
Os benefícios do Inbound:
Tudo é metrificado.
É possível gerar previsibilidade em vendas e marketing: sua audiência e reputação não somem do dia para a noite, mas sim crescem de maneira constante e previsível.
Gera engajamento e uma percepção positiva da marca.
É possível atingir o público em massa, no momento certo. “Jornada do cliente” tem relação com o funil de vendas.O funil de marketing de conteúdo:
É o mapeamento da jornada de tomada de decisão. Como é o funil:
Topo de Funil:
Alto volume, conteúdos mais “amplo”, de fácil acesso.
Não fala da marca nem de solução, mas foca nos problemas e necessidades do público.
Tirar Dúvidas!
Meio de Funil.
Já fala de soluções, apesar de não falar da empresa ou marca.
Focar mais em gerar leads e ter materiais com mais “dificuldade” de acesso
Fundo de Funil.
Já é conteúdo que fala da empresa ou solução.
Prepara o lead para ser abordado por vendas.
Cases, descrição de produtos, FAQs, etc.
Lembrando: toda peça de conteúdo deve tentar levar para a próxima etapa.
Exercício – Após escutar os áudios, grave-se e compare-se com o que foi escutado.
Questões
Casos de Sucesso
Farmacêutica
Enfermeira
Marketing
Engenheiro
Teachers Arlei e Beatriz
Você precisa fazer o login para publicar um comentário.