SalesMarketing


SalesMarketing.


Aligning marketing and sales. – Part 01


During the inbound process, it’s possible to measure the whole client’s journey, since its
attraction until the business is done.

For this reason, it’s important to think about marketing and sales as one thing, a flood process which shares metrics, processes as well as knowledge.


This increases the efficiency of the whole process, as there isn’t much friction between these two fields, eliminating “noises”.

It’s possible to more easily identify failure points during the acquisition process.

The position of CRO (Chief Revenue Officer).


No processo de inbound é possível se medir toda a jornada do cliente, desde sua atração até ele fechar o negócio.

Por essa razão é importante pensar em marketing e vendas como uma coisa só, um processo fluído que compartilha métricas, processos e conhecimentos.


Isso aumenta a eficiência de tudo, pois não há atrito entre as duas áreas, eliminando “ruídos”.

É possível identificar mais facilmente pontos de falha no processo de aquisição.

O cargo de CRO (Chief Revenue Officer).



Exercício – Após escutar os áudios, grave-se e compare-se com o que foi escutado.









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