6. Developing your Marketing Department – Part 02


6. Developing your Marketing Department – Part 02.


Functions vs People.

Function: it’s a role inside of the project, which has a specific number (metrics/results). The person who is the owner of this function is also the owner of this number. Remembering: output vs outcome.


Evolution: in the beginning, a person has lots of functions and, little by little, there will be a specialization. A person per function and, in the end, several people per function (a big team).

Example:

Professional of paid media (generated visits and leads).

Specialist in SEO.

Analyst of Social Media (engaging).

Specialist in e-mail mkt (opening rates, delivering).

Middle of the conversation funnel (qualified leads).

Designer.


Funções vs Pessoas.

Função: é um papel dentro do projeto, que possui um número (métrica / resultado) específico. A pessoa que for dona dessa função também é dona desse número. Lembrando: output vs outcome.


Evolução: no início, uma pessoa possui várias funções, aos poucos há uma especialização. Uma pessoa por função e no final várias pessoas por função (um time grande).

Exemplo:

Profissional de mídia paga (visitas e leads gerados. Custo por visita ou lead).

Geração de conteúdo e topo de funil (visitas e leads gerados).

Especialista em SEO.

Analista de redes sociais (engajamentos).

Especialista em e-mail mkt (taxas de abertura, entrega, etc).

Meio de funil de conversão (leads qualificados).

Designer.



Exercício – Após escutar os áudios, grave-se e compare-se com o que foi escutado.







Questões

Casos de Sucesso

  • Onde Estamos

    Rua Antônio Carlos Torres, 66 - Parque Marabá - São Paulo | CEP 00000-000


todos os direitos reservados ©

107854996