5. Metrics in Digital Marketing – Part 01


5. Metrics in Digital Marketing – Part 01.


Metrics: how to follow your team.

Even if you are not the marketing manager, it’s necessary to understand the metrics they use and how to know you’re generating business results.

a) Operational Metrics:


The everyday ones, related to the operation and that are the ‘basis’ of business results.

b) Management Metrics:

These are the ones that matter, as they show if, in the end of the road, the digital marketing is helping your company to grow.

Besides the obvious (my sales have grown, or something like that), there are other metrics that are directly influenced by marketing.


Métricas: como acompanhar seu time.

Mesmo você não sendo o gerente de marketing, é necessário entender as métricas que eles usam e como saber que está gerando resultados de negócio.

a) Métricas operacionais:


Do dia a dia, relacionadas à operação e que serão a “base” do resultado de negócio.

b) Métricas de gestão:

Essas são as que importam, pois mostram se, no final das contas, o marketing digital está ajudando sua empresa a crescer.

Além do óbvio (minhas vendas cresceram, ou algo assim), existem outras métricas que são diretamente influenciadas pelo marketing.



Exercício – Após escutar os áudios, grave-se e compare-se com o que foi escutado.









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