5. Metrics in Digital Marketing – Part 02


5. Metrics in Digital Marketing – Part 02


a) Operational Metrics:

On the Internet there are thousands of metrics that can be accompanied, but not always it will be worth.

The two sins of digital marketing:


It does not measure anything.

It measures everything, but doesn’t come up to any conclusions.

KPI = Key Indicators of Performance – they show that your marketing works.

Visits (visibility).

Generated Leads.

Leads directed to the sales team.

Open tickets for your support team (aiming to reduce costs, for instance).

Be careful with metrics of vanity!

Likes on Facebook or Instagram.


a) Métricas Operacionais:

Na Internet existem milhares de métricas que podem ser acompanhadas, mas nem sempre vale a pena.

Os 2 pecados do marketing digital:


Não medir nada.

Medir tudo e não conseguir tirar conclusões.

KPI: Indicadores-chave de Desempenho – mostram que seu marketing funciona.

Visitas (visibilidade).

Leads gerados.

Leads passados para vendas.

Tickets abertos para seu time de suporte (objetivo de diminuir custos, por exemplo).

Cuidado com métricas de vaidade!

Curtidas no FB ou Instagram.



Exercício – Após escutar os áudios, grave-se e compare-se com o que foi escutado.







Questões

Casos de Sucesso

  • Onde Estamos

    Rua Antônio Carlos Torres, 66 - Parque Marabá - São Paulo | CEP 00000-000


todos os direitos reservados ©

107854996