5. Metrics in Digital Marketing – part 02
5. Metrics in Digital Marketing – part 02
b) Metrics of management.
Directly related to the financial impact of the strategy, it’s considered high level.
Some examples:
CCA: cost of client acquisition: the sum up of all the costs of acquisition process.
CCA of marketing.
CCA of sales.
LTV: Lifetime Value – the marketing can influence this number a lot, with campaigns or retention contents, satisfaction improvement, etc.
Churn: canceling rates of clients.
LTV/CCA: it shows how healthy your business is.
ROI: it’s a simplified metric, but it’s the one that gives a general overview to know whether things are working out.
It can be both global or per action, in order to evaluate more gradually.
b) Métricas de gestão.
Diretamente ligadas ao impacto financeiro da estratégia, mais “high level”.
Alguns exemplos:
CAC: custo de aquisição de cliente: somatório de todos os custos do processo de aquisição.
CAC de marketing.
CAC de vendas.
LTV: Lifetime Value – o marketing pode influenciar muito esse número, com campanhas ou conteúdo de retenção, aumento da satisfação, etc.
Churn: taxa de cancelamento de clientes.
LTV / CAC: mostra a saúde do seu negócio.
ROI: é uma métrica simplificada, mas que dá a visão geral se as coisas estão dando certo.
Pode ser global ou por ação, para avaliar de maneira mais granular.
Exercício – Após escutar os áudios, grave-se e compare-se com o que foi escutado.
Questões
Casos de Sucesso
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Enfermeira
Marketing
Engenheiro
Teachers Arlei e Beatriz
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